Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.12.2020, Jan Vítek, aktualita
Cyberpunk 2077 dokáže řádně zatopit i moderní hi-end PC sestavě, ovšem CD Projekt Red tuto hru vyvinuli i pro konzole Xbox One a PS4, jejichž výkon je nesrovnatelně slabší. A právě to se výrazně podepsalo na zkušenostech zákazníků. 
honza1616 (3699) | 15.12.202016:25
pěkný :D
ty barvy textur vypadají jako když ve Win. malování použijete kapátko :D :D

to si konzolisti užijí, i na novější generaci to jistě nebude o moc lepší
Odpovědět0  1
VictorCZ (63) | 12.12.202022:56
Myslím že o tom , že to CD Projekt RED podělali na celé čáře nemůže být pochyb . Hru dělali prioritně pro starou generaci konzolí a na té měla hra v této době být i optimalizována .Paradoxně jediné konzole kde hra jakž takž rozumně běží jsou ty nextgenové ,které si na optimalizaci a efekty musí ještě počkat .....Takže CD Projekt vydal hru , kterou ani přes opakované odklady neoptimalizoval ani na jednu z generací konzolí .
Omlouvat to slabým hardwarem ? Nepřípustné ! Vždyť tu hru dle vlastních slov tvořili primárně pro oldgen !
Nejhorší na tom je , že děkují osmi milionům zákazníků , kteří dostali v lepším případě polotovar a určitě si představovali , že za své peníze dostanou minimálně produkt na úrovni dnešní doby .
Upřímně a od srdce ­- Opět se ukázalo , že přemíra hype na něco co zákazníci raděj nemají vidět je věc podpásová a primárně hraničící s podvodem .
Ano být na straně naštvaných majitelů PS4 žádám o vrácení peněz protože produkt opravdu postrádá jakýchkoli kvalit slibovaných vývojáři .
Odpovědět1  1
Jardadoma (1546) | 11.12.202018:11
První obrázek. Může PS4 za to, že má ten chlapík děsně rozmazanou hlavu? Není to jen blbě skomprimovanej obrázek?
Odpovědět0  0
komplikator (808) | 12.12.202018:05
Když to člověk vidí za běhu tak ne, je to objekt pro zobrazení s nižším detailem a ta konzole nestačí všechno načítat a zpracovat.

Je to normální optimalizace že pro větší vzdálenost se používají modely s nízkým počtem polygonů a nekvalitními texturami. Blíže kameře se pak kvalita zlepšuje, ale ten stroj to musí stíhat, tady to moc nestíhá.
Odpovědět1  1
Jardadoma (1546) | 13.12.202014:01
Myslíme oba toho streamera? Ne hru.
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 11.12.202017:13
A možná to je celé úmyslné. Dovedu si představit finanční pobídku od Sony a MS aby to tak prostě na těch starých takto vypadalo.
Odpovědět0  2
rehn (50) | 11.12.202013:34
myslim, ze moc dobre vedeli, ze s tim nic neudelaji, tak melid vydani na starych konzolich pozdrzet, dokud nedodelaji optimalizace. a pokud by se jim to nepodarilo, tak proste rict , ze to na stary zelezo uz bohuzel nemohou vydat. proste drzet si nejakou uroven znacky a ne za kazdou cenu se snazit to narvat vsude. ferrari taky nevyrabi levna auto, protoze kdyby ano, tak to devalvuje znacku tech drahych. ale treba se jim to nakonec podari zoptimalizovat jako se jim podarilo vcelku rozbehat zaklinace 3 na nintendu
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 11.12.202013:43
Osobně to vidím tak, že optimalizace pro původní PS4 a XBONE měly logicky nejnižší prioritu a nestihly se. CDPR mohli tu hru buď opět odsunout na pozdější vydání, anebo udělat to, co udělali, aby ještě stihli předvánoční sezónu. Že mají tyto konzole na dnešní dobu už tragický výkon, to je fakt, ale hra přesto zřejmě nemusela vypadat tak špatně, jak na nich vypadá. Půjde o kombinaci obojího.
Odpovědět4  0
komplikator (808) | 12.12.202018:10
Kdyby to byla chyba vývojářů tak tu máme pořád nekvalitní hry.

Cyberpunk je grafický benchmark, který poběží dobře na budoucím HW. Nyní je na hraně možností a je to fajn že se vývojáři nebojí jít na limity současného HW. Díky tomu ta hra vypadá jak vypadá, obrovsky živé scény, spousty detailů....

Zaklínač 3 se rozběhal i díky tomu že vyšel výkonnější HW, přitom Zaklínač nebyl technicky zdaleka na úrovni některých her, třeba AC:Unity používal daleko náročnější grafické zpracování než Zaklínač. Ono ani dva roky po vydání na tehdy čerstvě vydané GTX1080 neběžel Witcher stabilních 60FPS na FHD s maximálním nastavením, muselo se ubírat aby hra nepadala pod 60 FPS... Cyberpunk na nejvýkonnějšíh grafikách na FHD na 60 FPS člověk uchodí i v max nastavení, je tak na tom lépe než byl Zaklínač.
Odpovědět1  1
BORRT (116) | 11.12.202012:16
Netvrdím, že minulá generace konzolí je výkřik poslední techniky. Ale toto opravdu není chyba už notně starého HW konzolí, ale spíš neschopnost vývojářů.
Stačí se podívat jak vypadá třeba TLOU2 na PS4.
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=5_0bUW9O­-­-E

Tak nevím proč to autor článku sáhlo dlouze omlouvá. Za tohle si vývojáři z CDPR opravdu žádné omluvy nezaslouží. To jsou prostě zmrvené optimalizace.
Odpovědět5  4
Jan Vítek (3359) | 11.12.202012:47
Sáhodlouze omlouvám? A to jako kde?
Odpovědět2  2
BORRT (116) | 11.12.202013:19
"Konzole Xbox One a PlayStation 4 jsou dnes již se svým výkonem dávno za zenitem. Výkon PS4 je srovnatelný s tou nejslabší verzí karty GeForce GTX 1050 a Xbox One je na tom ještě mnohem hůř, a to nemluvíme o paměťovém subsystému a HDD úložištím, což se rovněž podepisuje na neradostných zkušenostech hráčů.­"

Jestli tohle nejsou zbytečné omluvy, tak už si nevidíte na špičku nosu. Příště se držte faktů, takhle špatná grafika tu na starých konzolích u ­"AAA­" hry v době vydání dlouho nebyla. Nehledě na několikeré posuny vydání. Výmluvy­/omluvy na slabý HW konzolí, které jsou tu spoustu let a vývojáři se s nimi mohli za tu dobu seznámit do detailů si nezaslouží. Tohle to opravdu není dobrá vizitka CDPR
Odpovědět3  3
batmaster (699) | 11.12.202013:35
Nesrovnával bych open­-world hru, která musí běžet na X druzích HW s naskriptovanou koridorovou sr­-čkou určenou pro jednu konzoli. Prostředí, pohyb entit a herní mechanismy musí dát tomu HW zabrat. Bůh ví, do čeho všeho museli říznout, aby to na těch starých konzolích nakonec rozchodili.
Odpovědět6  3
BORRT (116) | 11.12.202013:55
Tak si tam dosaď jinou multiplatformní tříáčkovou open world hru, co vyšla v poslední době. A pak si polož otázku zda mají­/měli takové technické problémy jako Cyperpunk 2077.

PS: Pro zaryté hatery konzolí. Xbox One ani PS4 nevlastním.
Odpovědět2  2
batmaster (699) | 11.12.202014:06
Tak nějakou úplně novou multiplatformní OW AAA hru, která chodí od začátku bez problémů nadhoď. Assassin se nepočítá. To je pořád dokola ta samá hra na stejném enginu. ;)
Odpovědět3  1
BORRT (116) | 13.12.202022:15
Nevím proč ti vadí zrovna AC Valhalla, když měla mnohem méně problémů při spuštění než Cyberpunki 2077. Máš pravdu, že to není žádná revoluce, ale jen evoluce. Ale to neznamená, že se nemůže počítat.

Tak si tam dej Death Stranding nebo Red Dead Redemption 2, jsou to také velké open world hry a takovéto velké technické problémy při vydání prostě neměli.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 13.12.202023:18
Nemá to náhodou spojitost s tím, že RDR2 i DS vyšly původně pouze pro konzole? Unifikovaný hardware má i své výhody. Pokud to vydali na konzoli a následně rok do vydání PC verze strávili debugováním, tak by to odpovídalo.

(nerýpu, nevím, ale to je první co mě napadlo­)
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 11.12.202013:39
Aha, to ovšem nejsou omluvy, to jsou fakta.
Odpovědět4  2
BORRT (116) | 11.12.202014:22
Ve vyznění celého článku to jako výmluvy dle mého názoru jsou. Kdybyste do článku napsal něco ve stylu odpovědi uživateli rehn, tak bych s tím žádný problém neměl.
viz
"Osobně to vidím tak, že optimalizace pro původní PS4 a XBONE měly logicky nejnižší prioritu a nestihly se. CDPR mohli tu hru buď opět odsunout na pozdější vydání, anebo udělat to, co udělali, aby ještě stihli předvánoční sezónu. Že mají tyto konzole na dnešní dobu už tragický výkon, to je fakt, ale hra přesto zřejmě nemusela vypadat tak špatně, jak na nich vypadá. Půjde o kombinaci obojího.­"

Všichni všichni vědí, že staré konzole nejsou po HW stránce trhač asfaltu, ale to opravdu neomlouvá špatný technický stav hry při vydání.
Odpovědět2  1
Jan Vítek (3359) | 11.12.202014:32
To bych tam ovšem psal jen svoje dojmy. Mimochodem, článek je přesně o tom, že ty konzole jsou staré, slabé, ale že ta hra je i tak v jejich případě ve špatném stavu.
Odpovědět2  0
BORRT (116) | 11.12.202014:39
Tak jste tam místo toho napsal jiný svůj dojem, že zásadním důvodem technických problémů je slabý HW starých konzolí. Protože přesně takhle podle mně ten článek ve finále vyzněl.
Odpovědět2  1
VictorCZ (63) | 12.12.202023:08
A dochází vám ,že tohle všechno měli vědět i vývojáři a že to rozhodně nemůže omluvit stav v jakém hra na oldgen vyšla ??
Pokud dělám hru , dělám ji tak aby to co vyšlo bylo hratelné právě na hardware pro ktery hru vyvíjím ....to že mám k dispozici časem mnohem lepší HW nemůže ve výsledku omluvit to že se vykašlu na optimalizace a budu tvrdit pořiďte si lepší HW , tam už to pojede !!!! Tohle je doména PC nikoli konzolových her a Sony i CDProjektu musí být jasné že s takovym stavem hry by před pár lety stěží dosáhli na akceptaci od Sony před vydaním hry s nálepkou jejich systému. :­(­(­(­( .
Odpovědět0  0
Tomcat2 (645) | 11.12.202013:02
Těžko uděláš pěknou grafiku, když není výkon...hru vyvíjeli pro moderní HW a ne pro zastaralé konzole...nevím, co je na tom k nepochopení...
Odpovědět2  1
BORRT (116) | 11.12.202013:25
Tak si otevři odkaz co jsem vložil do toho komentáře a pak to porovnej s tím co je v článku. Potom možná pochopíš pointu mého komentáře, že to není způsobeno jen slabým HW, ale špatnou optimalizací hry.
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 11.12.202015:03
Já otevřel. A měl bych dva komentáře: A­) Last of Us 2 je POUZE pro PS4, což znamená, že se v první řadě řídili dostupným výkonem a ve druhém měli na práci optimalizaci čistě jen pro jeden hardware. A za B­) že co jsem viděl, tak jsou scénky buď s hodně omezeným dohledem ­(ve vašem videu reálně nějakých 10­-15 metrů maximálně­) nebo jinak graficky jednoduché. Ano, vypadají dobře, ale.. U kůry stromu nevadí, že je rozplizlá a nedetailní. Jelikož taková v zásadě je. Rozplizněte stejně tak mrakodrap a lidé začnou řvát. ­(Čímž CDPR nehájím, tohle podle mě vydat neměli. Buď zoptimalizovat, nebo raději stornovat a že to bude jen na next gen.­)
Odpovědět2  1
BORRT (116) | 11.12.202015:27
Máte pravdu, že TLOU2 se optimalizovalo pro dvě hw konfigurace ­(ps4­/ps4 pro­). Ale spousta lokací se odehrává v Seattlu a přesto si dali záležet, aby tam nebyly takovéhle do očí bijící bugy.
Místo TLOU2 si dosaďte třeba otevřený svět multiplatformní Valhally od Ubisoftu a stejně bude vypadat líp než to co předvedli na tom samém hw vývojáři se Cyberpunkem. V tomto stavu to prostě CDPR neměl vydávat a slabý hw konzolí za to nemůže.

Děkuji za připomínky. Aspoň jste pochopil o co mi v mém komentáři šlo.
Odpovědět1  1
Tomcat2 (645) | 11.12.202017:16
Bugy se opraví, hra se časem zoptimalizuje. Já jsem se na to video díval, textury jsou tam detailní, ale jinak to všechno působí tak nějak mdle, hlavně ten sníh je katastrofa, po RDR2, kde je sníh suprově udělanej, mi to přijde děs...hlavně je to jinej engine a jinej žánr, Cyberpunk je úplně jiný prostředí, hromada lidí, obrovský budovy, spousta lesklých ploch, to se nedá srovnávat...
Odpovědět2  1
Riede (17) | 11.12.202013:34
Pro moderní hw ? Když ten to zvladá horko těžko s dlss a to se bavíme o 3080 , trochu přestřel ne ? Je vidět ,že hra měla být ve vývoji ještě těch 5­-6 měsíců o kterých se zmiňoval jeden z vývojářů , netvrdím ,že hra by měla nějak extrémně dobře běžet ještě na ps4 ,ale aby jí ve 4k nezvládala na 60fps ani 3080 nebo 6800xt jakožto hiend který ­(ne­)jde pořídit je extrémně špatná optimalizace a nic víc.
Odpovědět1  0
komplikator (808) | 12.12.202018:12
A ty víš co vše dělá Cyberpunk a TLOU2? Víš přesně kolik objektů a jak dynamicky je na scéně, jak jsou na tom počty polygonů a já nevím čeho. Recenzenti o Cyberpunku říkají že se v té hře na scéně děje tolik věcí kolik se zatím v žádné hře nedělo. Jak to tedy lze srovnávat s jinou hrou?
Odpovědět1  1
VictorCZ (63) | 12.12.202023:20
No nevím co vše se děje na scéně ,ale viditelně to v celku působí jako přeplácanější a hůř čitelné GTA5 , s kterým tahle hra prostě snese srovnání už kvůli tomu , že vyšlo před sedmi léty a stále vypadá srovnatelně co do celkového zážitku a v detailnosti prostředí dokonce vede i verze na PS3 ...
Když porovnávat tak s tím k čemu má hra náplní i provedením nejblíž ....a je smutné že to bude sedm let stará hra , která z toho nakonec vyjde celkově lépe :­/ .Grafický benchmark ? Ale no tak ...na ten si nechte na konzolích zajít chuť , tedy pokud takové označení Cyberpunk 2077 není sarkasmem .
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.